Hardly LARPing

En lajvarblogg om lajvande och arbetet Aleera och Jääsk lägger ner på det.

Steampunk-öronhänge

Kategori: Allmänt

Hej alla lajvare!

En dag när jag, Aleera, satt och hade fantastiskt tråkigt kom jag på att jag behövde ett steampunköronhänge och gick på jakt igenom mitt smyckesskrin.

Jag hittade ganska snart ett bromsfärgat halsband som jag aldrig använt, plockar i sär det i smådelar och letar upp en krok som jag kunde använda.

Efter det gick jag på jakt efter klockan jag dödade några dagar tidigare och använde ett av kugghjulen till att smycka det översta hålet. Efter lite knop med en tång hade jag det.
Problemet då var att jag inte hade något annat som matchade så det är vad jag jobbar på just nu. Dock ska jag och min mor på äventyr inom sinom tid och då kan jag få tag på det jag behöver.

Steampunköronhänge gjort av ett gammalt hals band och vad jag hade liggande

Tack för mig!
LARPing hard
or hardly LARPing?

Aleera

Kommentarer


Kommentera inlägget här: